Bra anledning bakom stenkastning på postbilar och poliser.

Jag läste nyligen denna artikel som handlar om att människor i malmö får dela ut sin egen post. Jag har många gånger läst om hur människor i områden som Rinkeby och Rosengård kastar sten på poliser. Nu kastas stenarna även på posten.

http://www.skanskan.se/article/20120113/MALMO/701129807/1004/-/far-dela-ut-egen-post

Många förstår inte varför stenarna kastar. Jag kan tycka att det är onödigt i många fall, speciellt mot posten, men jag har åtminstonne en viss förståelse till varför vissa kastar stenar. Detta ska jag nu försöka förklara. I områden som Rinkeby och Rosengård bor där främst invandrare. Invandrare som har skickats till slumliknande områden av migrationsverket, alltså staten. Det är allt de vet. Att det är representanter för staten som har skickat dem till förorterna.

De har alltså en misstro för staten eftersom det är staten som har skickat dem till slummen. Nu till frågan om stenkastningen. Vilka representanter för staten är det som syns i förorten, som arbetar dagligen i förorten?
Jo det är polisen. Det är posten. För att kunna anknyta till den poäng jag vill göra väljer jag nu att visa två bilder.



Vad har dessa bilderna gemensamt? De är statliga tjänstemän. Dessutom är de båda blågula. Målade i Svenska flaggan.

Jag fortsätter med två bilder.



Ser ni sambandet? Blågult. Sverigedemokraterna sitter numera i riksdagen och deras färger är blågula. I förorten röstar ingen på Sverigedemokraterna men ändå är det i förorten som det finns flest poliser, vilka är vandrande reklampelare för SD och rasism.

Varje gång en invandrare i förorten går utanför dörren möts han av männen klädda i blågula färger. Dessa blågula män är där för att arrestera hans grannar. För att skicka hans grannar tillbaka till krig de är på flykt från. De har kommit till ett land som är tryggt för att kunna leva i fred. I stället har de blivit skickade till slummen och de enda de får se utav staten är de färger som bärs stolt av det största och enda rasistpartiet som nu för tiden tillåts sitta i riksdagen!

Jag menar inte att det är polisernas fel att de är blåa och gula. Men för ett tag sedan var polisbilarna blåvita. Ungefär samtidigt som SD började synas i media har polisbilarna blivit blågula. Är det ett sammanträffande? Troligtvis är det det men det är ändå inte svårt att göra kopplingen mellan färgerna. Jag tror man har valt fel färg på polisbilen om man inte vill skicka rasistvibbar.

Det stora problemet är att polis- och postbilarnas färger skriker rasism.

I stället för blågula postbilar och blågula polisbilar borde vi måla om dem. Jag har ett par idéer. Det första är att vi skulle måla dem i någon färg som skriker mångkultur. Kanske regnbågens alla färger. En annan tanke är att kanske måla polisbilarna helt vita eller svarta. Personligen tror jag att vita skulle vara det som minst av alla förslag kan tolkas som rasistiskt.

Förstås måste vi se till att ungdomar kan roa sig på annat sätt. Ungdomarna behöver aktiviteter att hitta på. Något de kan få av staten och om de får till exempel fritidsgårdar av staten så blir inte klyftan lika stor. Därför sjunker föraktet mot polisen, speciellt om de inte är blågula.

En annan sak jag återigen vill passa på att ta upp är att representanter från staten i förorten inte inkluderar integrationsministern och hans PR-kampanj. Jag talar om representanter för staten som syns där året om. Integrationsministern borde flytta dit på heltid om han är man nog att stå för vad han säger.

http://blog.svd.se/politikdirekt/2012/03/ullenhag-flyttar-kontoret-till-rinkeby/trackback/



P.S

glöm inte att kolla http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/sven-eric-liedman-dags-for-vanstern-att-ansa-i-rabatten

Kommentarer
Postat av: Bosse

Hur står det till där uppe?

Du vill bara provocera va?

Synd att lägga ner så mycket arbete skit.

Du tror väl inte på dig själv va?

2012-03-15 @ 18:36:59
Postat av: egg bendict

Håller med Bosse, du måtte skoja???

Är det allvar tycker jag enbart synd om dig, som gått på politikernas och medias trams om mångkultur, som inte insett att vära nya knappast till någon del delar våra västliga värderingar utan sätter sig, släkten, klanen, religionen före ALLT annat.

2012-03-17 @ 07:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0