"Dem här djuren som bor i Rinkeby är farliga, jag ska visa att jag vågar vara där i en vecka".

Vad tror han att han ska vinna på detta reklamtrick? Förortens röst i nästa val? Vem tror han att han ska hjälpa med detta? Det enda rinkebyborna kommer få se är hur fler poliser kommer vara där och vakta en minister. Hur tror han folk reagerar när han kommer dit i ett stort mediauppbåd med hundra man från säpo i sitt följe? Ska det se ut som att han vill göra dem gott? Nej, det kommer se ut som att han är på förortssafari och har med sig beväpnade vakter för att skydda honom från de vilda djuren, invånarna. Han trampar på folket med det här. Ska han se invandrare som hans små dockor han kan använda för att få sig själv att framstå som en solidarisk politiker? Jag skrattar.

"Dem här djuren som bor i Rinkeby är farliga, jag ska visa att jag vågar vara där i en vecka".

Han har min respekt om han åker dit utan sina vakter. Om han åker dit på kvällen när det är mörkt för att jobba över, utan sina vakter. Hade han varit äkta så hade han jobbat där året runt, utan att göra en stor mediasak av det. FALSKHETEN LYSER IGENOM. Han vill bara ha uppmärksamhet. Säg mig vad hjälper detta utsatta människor som bor i Rinkeby? Om de får se en minister åker runt där i dyra bilar, omringad av massa säkerhetspoliser, som om folket i förorten inte trakasseras av tillräckligt många poliser redan? Hoppas grabbarna i Rinkeby skickar hem ministern fortare än han hinner säga aina.

http://blog.svd.se/politikdirekt/2012/03/ullenhag-flyttar-kontoret-till-rinkeby/trackback/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0